Vojvodinu ponovno zaduzuju sa dugorocnim kreditima. Gde je ustavom garantovanih 7% i 3/7 za kapitalna ulaganja? Pogledaj kako! Klikni na video!
2016. december 7., szerda
Vajdaság további eladósítása - Ponovno zaduzivanje Vojvodine
Vojvodinu ponovno zaduzuju sa dugorocnim kreditima. Gde je ustavom garantovanih 7% i 3/7 za kapitalna ulaganja? Pogledaj kako! Klikni na video!
2016. november 9., szerda
Alternatíva a Vajdasagért - Magyar Mozgalom - VMDK frakció bemutatkozá...
Múlt héten megalakult a vajdasági képviselőházi frakciónk az Alternatíva Vajdaságért- Magyar Mozgalom - VMDK néven és tegnap be is mutatkoztunk. A frakció tagjai: Csonka Áron, dr Korhecz Tamás, Jelena Balasevic, Amir Bislimi, mgr. Arsen Kurjacki. Nézd meg a VRTV tudósítását, és tudjál meg többet róla! Katt a videóra!
2016. október 26., szerda
O rebalansu budzeta APV za 2016 godinu - A Vajdaság AT 2016 pótköltségv...
A Vajdaság Autonóm Tartomány 2016-os pótköltségvetéséről beszéltem a képviselőház 6. rendes ülésén. Bár voltak fenntartásaim egyes megoldások kapcsán, mégis a kisebbségi szempontok miatt támogatásban részesítettem a pótköltségvetés javaslatát. Több pénz a nemzeti tanácsoknak (remélhetőleg) jobb feltételeket teremt (het) a kisebbségi érdekek / programok végrehajtásánál.
A többiről, fenntartások/ jó megoldások, a képre kattintva, hat percben!
2016. október 3., hétfő
Poslaničko pitanje o Šeikovom otrvu u Opštini Bečej
Képviselői kérdés a becsei "arab sejk szigetéről". A tiszai szigetet egy arab sejk kezére akarták játszani de az a Vajdaság tulajdonában van. Becse Község régi polgármestere, mostani tartományi mezőgazdasági titkár erre alapozta választási kampányát. Most bírósági pert vezetnek ez ügyben. Várjuk a kimenetelét.
Postavio sam pitanje pokrajinskoj vladi o tzv. šeikovom ostrvu u opštini Bečej. To je jedno ostrvo na Tisi koje je bivši predsednik opštine Bečej, a sada pokrajinski sekretar za poljoprivredu želeo da dodeli " arapskom investitoru" i na tome je zasnivao i svoju kampanju. Međutim, ostrvo je u pokrajinskoj svojini i sada se oko toga vodi spor kod suda u Bečeju. Sačekajmo kraj spora.
A Vajdaság és a kazahsztáni Almati régió együttműködéséről
A Vajdaság új hatalmi többsége beindította a "keleti" nyitást Vajdaság és a kazah Almati régió együttműködésével. Tomislav Nikolic politikai programja köszön vissza? Oroszország-Fehéroroszország-Kazahsztán szövetség? A Vajdaság, Szerbia, orosz gubernia lesz? Katt a videóra és nézd meg a felszólalásomat! (Szerb nyelven, magyar felirattal. Ha a felirat nem indul be automatikusan rá kell kattintatni a subtitle-felirat ikonra) 2016. szeptember 15., VAT 5. rendes ülése.
2016. szeptember 30., péntek
A VAT "hagyományos" jelképeiről- O "tradicionalnim" simbolima Vojvodine
2. ПРЕДЛОГ
ПОКРАЈИНСКЕ СКУПШТИНСКЕ ОДЛУКЕ О ИЗГЛЕДУ И КОРИШЋЕЊУ СИМБОЛА И ТРАДИЦИОНАЛНИХ
СИМБОЛА АУТОНОМНЕ ПОКРАЈИНЕ ВОЈВОДИНЕ
АРОН ЧОНКА:
Захваљујем,
господине председавајући.
Заиста
је интересантно да, али вероватно је само једна случајност, да обично када ја
дођем на ред господина Пастора нема у сали. Вероватно је то једна случајност.
Сада
бих желео само да кажем нешто, ту смо чули колегинице које су говориле о
симболима одређених региона, па само једна опаска, сви ти народи у Швајцарској
су уставотворни народи, а код нас као што се зна постоје мањинске заједнице
које се не убрајају у уставотворне народе, па је то нека мала разлика.
Демократка заједница војвођанских Мађара не може да подржи Предлог покрајинске
скупштинске одлуке о изгледу и коришћењу симбола и традиционалних симбола АП
Војводине, из једног суштинског разлога, овај Предлог се заправо наслања на
једну одлуку, на један Статут који је на одредбу Статута који је донешен кроз
лоше политичке компромисе и у добром делу садржи неко фабриковање историје. И
занимљиво је било чути и то да се морамо придржавати Статута, па ако се
придржавамо Статута и спроводимо оно што у Статуту пише, онда су заиста
посланици Лиге социјалдемократа Војводине у праву. како може сада једна страна,
како може друга страна, значи или једно или друго, спроводимо или не
спроводимо. Значи, то су те неке дилеме које се јављају поводом овог Предлога
покрајинске скупштинске одлуке, и желео бих само још да додам да ова одлука као
што и сваки симбол има и зато се и зове симбол, има једну поруку, а овај симбол
упућује по нашем перципирању једну негативну поруку према свима онима који не
припадају већинском народу, али су аутохтони народи у Војводини и ту су већ
вековима који ту живе и који ту делују и који се добро сећају шта се ту
дешавало још и пре непуних сто година, рецимо, тако да када говоримо о
историјском контексту, о историјској припадности нечега и нечему што је
традиција и није традиција, онда молим вас да узмете и ове параметре у обзир.
И на
крају свог излагања бих желео само да кажем да логиком сваке политике, господин
Пастор и Савез војвођанских Мађара више нема никакво право да говори у име
читаве мађарске заједнице у Војводини.
ДАМИР
ЗОБЕНИЦА:
Ја се
извињавам што морам да Вас прекинем, али ово заиста није тема. Ви ћете са
господином Пастором морати мимо ове тачке дневног реда да расправите ваше
односе.
АРОН ЧОНКА:
Господин
Пастор је говорио у том контексту и говорио је испред читаве мађарске
заједнице, а он нема право да говори у име читаве мађарске заједнице…
ДАМИР
ЗОБЕНИЦА:
Већ сте
једном то рекли, а сад сам вас и други пут пустио да своју мисао завршите.
АРОН ЧОНКА:
То је
важно због тога да се једноставно у јавности зна да он може да говори само у
име оних бирача који су гласали за њега, као што ја могу у име оних бирача који
су гласали за нашу политичку опцију.
Дакле,
примена ове Одлуке, као што је и то господин Корхец указао, може да донесе и
огромне трошкове свим оним институцијама које нису припремљене за спровођење
ове Одлуке. Видимо да у сфери рационализације се људи отпуштају и локалне
самоуправе се упућују на штедњу и све и онда сад одједном стиже једна оваква
одлука са казненим одредбама која ће приморати све те субјекте да уђу у сасвим
један непланирани трошак. Да ли ће им можда Покрајина пружити неку помоћ у
спровођењу ове Одлуке, то би, ја мислим, било коректно, и мислим да би
Покрајина за то требала да се припреми. Захваљујем.
Izveštaj o ostvarenju budžeta APV za prvih 6. meseci - A VAT költségvetésének megvalósításáról a 2016. első 6 hónapjában
1. ИЗВЕШТАЈ
О ИЗВРШЕЊУ ПОКРАЈИНСКЕ СКУПШТИНСКЕ ОДЛУКЕ О БУЏЕТУ АУТОНОМНЕ ПОКРАЈИНЕ
ВОЈВОДИНЕ ЗА 2016. ГОДИНУ У ПЕРИОДУ ЈАНУАР - ЈУН 2016. ГОДИНЕ
АРОН ЧОНКА:
Захваљујем, господине председниче.
Желим да кажем, поводом ове тачке дневног реда, да је материјал
који смо добили заиста обиман и веома исцрпан. Мени се чини чак и довољно
детаљан. Оно што је мени, приликом прегледа овог материјала, запало за очи, а
то су неке диспропорције на које бих желео заправо да скренем пажњу. Једна
таква опаска се односи на саму структуру средстава са приходовне стране, када
погледамо да је, ако сам добро рачунао, приближно 70% тих средстава заправо
везан за нека трансферна средства, на која немамо никакав утицај, онда морамо
да кажемо да ту заиста треба нешто да се уради, по том питању, да се то некако
извади из те свеукупне масе, или да се погледа шта би могло да се уради по том
неком финансирању Војводине, па да разговарамо о нечему на шта заиста можемо и
да утичемо. С друге стране, приметио сам такође неке диспропорције, на пример,
код средстава која на приходовној страни долазе из ставке пореза зараде.
Наиме, недавно је Национална служба за запошљавање изнела један
податак, да је рекордна запосленост у Војводини и да никада није било толико
добро као сада, и када погледам средства која се остварују на основу пореза из
зарада и тог неког броја који је Национална служба за запошљавање саопштила у
јавности, онда ту видимо неку диспропорцију, видимо да ту нешто није у реду.
Или статистика не штима, или нешто друго не штима.
Затим, што се тиче неких прихода из приватизације, видимо да то
доста споро иде и исто тако, тек ту и тамо у траговима препознајем нека
средства која долазе покрајини, на пример из закупа за државно земљиште. Заиста
не знам у чему је разлог да се то толико споро и толико мало остварује. Да ли
покрајина има неке механизме да то све испрати и да погледа и да покуша те све
неке приходе да наплати, како бисмо имали што више средстава у буџету и да би
то могли да усмеримо у оном правцу и у оне циљеве који су за нас битни?
Са расходовне стране желео бих само да укажем на нешто, а везано
је за списак оних лица што физичких, што правних, која су учествовала на разним
конкурсима, и када сам посматрао овако тај неки списак и гледао места из којих
долазе они који су конкурисали или који су победили на конкурсима, ту сам
приметио једну диспропорцију, а односи се на то да је гро оних који су добили
на овим конкурсима углавном из Новог Сада или из непосредне околике Новог Сада,
а ту и тамо се тек појављује неко име или презиме са пребивалиштем рецимо из
Потисја. Мислим да би се требала обратити пажња и на то приликом конкурса и
када се ти конкурси процењују да се обрати пропорција и на неку регионалну припадност.
И, на крају ми дозволите само овако две дигресије које су на
неки начин везане за ове дискусије које су претходници који су о овоме
дискутовали изнели овде, једна таква дигресија се односи на то заиста је
симпатично то када разговарамо о покрајинској власти у последњих, рецимо, 15-16
година ко је шта урадио или шта није урадио и како је било и шта је било, а са
друге стране заборављамо да је део те исте власти и сада присутан у овој
садашњој. А друга дигресија се односи на излагање колегинице која се залаже за
то да се подигне ниво оних новчаних средстава који се намењује ученицима за
аутобуске карте, апсолутно подржавам и апсолутно се слажем, како не би дошло до
немилих сцена као што је она била у Молу када се један 18-годишњак због
немаштине и због тога што нема ни за аутобуску карту, да би могао да заврши
своје школовање, обесио. И остаје један жал што иста колегиница није са оваквим
јаким наступом наступила у Управном одбору Градске библиотеке у Сомбору, јер да
је тако наступила вероватно не би био оволики број отпуштања. Захваљујем.
Poslaničko pitanje - Кépviselői kérdés
Извод из
стенографских бележака са ПЕТЕ седнице
СКУПШТИНЕ АУТОНОМНЕ ПОКРАЈИНЕ ВОЈВОДИНЕ,
одржане 15. септембра 2016. године
ПРЕТХОДНА ПИТАЊА
АРОН ЧОНКА:
Господине
председавајући, захваљујем.
Ја сам
поставио питање Покрајинској влади, а то питање се односи на једну немилу
ситуацију, која се десила у Општини Сомбор. Наиме, тамо је дошло до драстичног
смањивања запослених на пољу културе, конкретно у Градској библиотеци „Карло
Бијелицки“, где је од 41 запослених отпуштено 10 запослених, који углавном раде
у оним библиотекама које се налазе на селима.
У Општини
Сомбор има 14 села и обухвата отприлике неких 40.000 становника. Овим
отпуштањем се, заправо, те, да тако кажем, сеоске библиотеке затварају и људи
који тамо живе, поред силне штедње, због које, на разним пољима, почевши од
здравствене заштите, па до безбедности и свега осталог, једноставно губе нека
своја права, сада ће изгубити и право, своје основно право неко на бављење
културом и да једноставно уживају у организовању културног живота у свом месту,
пошто те библиотеке нису биле класичне библиотеке, у том смислу да само издају
и примају књиге, него су организовале и културне манифестације од значаја за та
места.
Стицајем
околности, од тих 10 отпуштених, њих петоро се декларише мађарске националности
и сматрамо да је ту нарушено и неко пропорционално запошљавање и заступљеност у
органима који су основани од локалне самоуправе илити Покрајине илити Републике
Србије.
Стога сам
упутио питање Покрајинској влади, конкретно господину Штаткићу, пошто је то
његов ресор, да питам Покрајинску владу шта мисли и шта жели да подузме поводом
овог питања, јер сматрам да су људи који живе у овим местима на овај начин
драстично оштећени. Захваљујем.
АРОН ЧОНКА:
Захваљујем
се не одговору.
Моје
потпитање би се односило само на ту чињеницу да је, по допису Матице српске за
ову установу, установљено, по истом том Закону о библиотечкој делатности, да би
требало још три извршиоца запослити, а не десет отпустити и контрола Закона и
рада законитости ја мислим да је у домену Покрајинског секретаријата и да би
требало нешто да урадимо по том питању. Јесте да је то можда у овом моменту,
како сам схватио и како сте ми рекли, можда ван домашаја Покрајинског
секретаријата, него је у домену више Града Сомбора, али мислим да би Покрајина
требало да подузме више поводом овог питања, ипак је то на територији Покрајине
и верујте ми, није само мала нелагодност читава ова ситуација за оне људе који
живе у тим селима, у ствари за отпуштене, него и за оне који живе у тим селима.
Хтео бих
само да вам саопштим ту информацију да је у насељеном месту Станишић за
неколико сати прикупљено више стотина потписа поводом петиције, а да је у
насељеном месту Кљајићево, ево, данас, заправо у суботу ће се одржати већ и
друго окупљање грађана са више стотина учесника из револта поводом овакве
ситуације. Захваљујем.
АРОН ЧОНКА:
Захваљујем, господине председниче. Надам се да ће, слушајући Ваш
одговор, у скорој будућности, ово што сте сада рекли, уследити нека конкретна
дела, зато што се бојим и плашим се тога да ће то време које прође од
успостављања неке стратегије до реализације те стратегије довести до тога да ће
ове библиотеке једноставно замрети и да ће доћи до тога да људи неће ни
одлазити до зграда тих библиотека, уопште неће ни тражити одређене књиге или
одређене публикације које их интересују.
Због тога бих апеловао на хитност и желео бих да апелујем и на
то да се, евентуално путем конкурса које сте поменули, пронађе могућност да се
побољша рад ових библиотека, ако ништа друго, кроз подршку библиотекарима или
лицима која би тамо обављала своју делатност. Захваљујем.
2016. július 26., kedd
2016. július 18., Vajdaság Autonóm Tartomány 4-ik ülése, felszólalásom a tartományi ombudsman 2015. jelentése kapcsán
(GYORSÍRÁSI KIVONAT)
Izvod iz stenografskih beležaka sa 4. sednice Skupštine Autonomne pokrajine Vojvodine, održane 18. jula 2016. godine
3. IZVEŠTAJ POKRAJINSKOG ZAŠTITNIKA GRAĐANA – OMBUDSMANA ZA 2015. GODINU
ARON ČONKA:
Za razliku od nekih govornika koji su ovde u prethodnim minutima izneli svoje viđenje Izveštaja ombudsmana, ja mogu da kažem da je moje lično iskustvo ili iskustvo Demokratske zajednice vojvođanskih Mađara sa institucijom Pokrajinskog ombudsmana veoma pozitivno. U svakom pojedinačnom slučaju, kada smo se obraćali ovoj instituciji radi zaštite pojedinačnih ili kolektivnih prava, uvek smo naišli na razumevanje, na ekspeditivnost i na podršku u tome da zakonske odredbe, koje se tiču zaštite prava nacionalnih manjina, u ovom slučaju mađarske nacionalne manjine, budu ispoštovane.
Mogu da kažem da je jedan od ovakvih vidova uspešne saradnje bio i onaj slučaj kada smo se obratili Pokrajinskom ombudsmanu u vezi obeležavanja naseljenog mesta, to jest, Grada Novog Sada, na manjinskim jezicima, koje nije bilo ispoštovano. [ Azóta a VMDK javaslatára és az ombudsman közbenjárásával már magyarul is ki van írva Újvidék neve- a szerző megjegyzése]
Želeo bih samo da kažem i da reflektujem na Izveštaj Pokrajinskog ombudsmana i da kažem da je veoma detaljan i zapravo odslikava stanje u našem društvu i možda su pojedini govornici, koji su ovde izlagali svoje viđenje o tome čime bi trebao Pokrajinski ombudsman da se bavi, možda su u pravu kada kažu koja to ograničenja Statut predviđa za instituciju Pokrajinskog ombudsmana. Međutim, moram da da kažem da život donosi i nešto drugo i jednostavno odluka Ustavnog suda, koja je Statut Autonomne pokrajine Vojvodine napravila takvim, kakvim jeste, zaparavo mnogo tome doprinela da Pokrajinski ombudsman jedino težinom svog autoriteta može da uradi nešto po pitanju onih institucija, koje se nalaze na teritoriji Pokrajine Vojvodine, a osnivane su od republičke administracije. Znači, ineteres građana, javni interes nalaže da se Pokrajinski ombudsman obrati tim institucijama.
Što se tiče teme koja je malopre ovde bila, to je proporcionalno zastupanje i zapošljavanje pripadnika manjinskih zajednica, želim da kažem da je to ustavna obaveza, to piše u Ustavu Republike Srbije. Dakle, proporcionalno zastupanje i ne samo u zapošljavanju, nego i u političkim telima i u izvršnim telima. Shodno tome, zanimljivo mi je bilo kod prve tačke dnevnog reda da vidim da nema proporcionalnog zastupanja manjinskih zajednica prilikom izbora zamenika sekretara ili govorili smo i o upotrebi jezika, službene upotrebe jezika, pa hajde da vidimo šta piše u Poslovniku ovoga doma. Piše da se materijali, zapravo samo saziv za sednicu, dnevni red, može izdati i na ostalim službenim jezicima u upotrebi. Ja postavljam pitanje zašto se i materijali koji izlaze pred poslanike, na zahtev poslanika ne mogu izdati i na jezicima manjinskih zajednica. Mislim da je to sasvim u skladu sa zakonima i u duhu sa onim što predviđa i Ustav Republike Srbije, a i Statut Vojvodine.
Izdvojio bih samo još jednu temu, koja je takođe delimično pomenuta, a to je privatizacija medija.
DAMIR ZOBENICA:
Molim vas samo da obratite pažnju na vreme, pošto...
ARON ČONKA:
Dve rečenice i završavam.
DAMIR ZOBENICA:
U redu.
ARON ČONKA:
Velike štete su nastale privatizacijom manjinskih medija, naročito na lokalnom i regionalnom nivou, ali se mora istaći još jedna činjenica, koja takođe nije prisutna u Izveštaju ombudsmana, a to je takozvani pritisak, politički pritisak na manjinske medije preko nacionalnih saveta, jer određene političke opcije, naročito, hajde da kažem, najbolje poznajem situaciju u Mađarskom nacionalnom savetu, preko Mađaraskog nacionalnog saveta vrše pritisak na novine koje se izdaju na mađarskom jeziku, a finansiraju se iz sredstava budžeta Republike Srbije i Autonomne pokrajine Vojvodine i koristeći javna sredstva, zapravo pretvaraju te listove u stranačke listove i mislim da to nije primereno i da se na to treba takođe obratiti pažnja. Zahvaljujem.
Izvod iz stenografskih beležaka sa 4. sednice Skupštine Autonomne pokrajine Vojvodine, održane 18. jula 2016. godine
3. IZVEŠTAJ POKRAJINSKOG ZAŠTITNIKA GRAĐANA – OMBUDSMANA ZA 2015. GODINU
ARON ČONKA:
Za razliku od nekih govornika koji su ovde u prethodnim minutima izneli svoje viđenje Izveštaja ombudsmana, ja mogu da kažem da je moje lično iskustvo ili iskustvo Demokratske zajednice vojvođanskih Mađara sa institucijom Pokrajinskog ombudsmana veoma pozitivno. U svakom pojedinačnom slučaju, kada smo se obraćali ovoj instituciji radi zaštite pojedinačnih ili kolektivnih prava, uvek smo naišli na razumevanje, na ekspeditivnost i na podršku u tome da zakonske odredbe, koje se tiču zaštite prava nacionalnih manjina, u ovom slučaju mađarske nacionalne manjine, budu ispoštovane.
Mogu da kažem da je jedan od ovakvih vidova uspešne saradnje bio i onaj slučaj kada smo se obratili Pokrajinskom ombudsmanu u vezi obeležavanja naseljenog mesta, to jest, Grada Novog Sada, na manjinskim jezicima, koje nije bilo ispoštovano. [ Azóta a VMDK javaslatára és az ombudsman közbenjárásával már magyarul is ki van írva Újvidék neve- a szerző megjegyzése]
Želeo bih samo da kažem i da reflektujem na Izveštaj Pokrajinskog ombudsmana i da kažem da je veoma detaljan i zapravo odslikava stanje u našem društvu i možda su pojedini govornici, koji su ovde izlagali svoje viđenje o tome čime bi trebao Pokrajinski ombudsman da se bavi, možda su u pravu kada kažu koja to ograničenja Statut predviđa za instituciju Pokrajinskog ombudsmana. Međutim, moram da da kažem da život donosi i nešto drugo i jednostavno odluka Ustavnog suda, koja je Statut Autonomne pokrajine Vojvodine napravila takvim, kakvim jeste, zaparavo mnogo tome doprinela da Pokrajinski ombudsman jedino težinom svog autoriteta može da uradi nešto po pitanju onih institucija, koje se nalaze na teritoriji Pokrajine Vojvodine, a osnivane su od republičke administracije. Znači, ineteres građana, javni interes nalaže da se Pokrajinski ombudsman obrati tim institucijama.
Što se tiče teme koja je malopre ovde bila, to je proporcionalno zastupanje i zapošljavanje pripadnika manjinskih zajednica, želim da kažem da je to ustavna obaveza, to piše u Ustavu Republike Srbije. Dakle, proporcionalno zastupanje i ne samo u zapošljavanju, nego i u političkim telima i u izvršnim telima. Shodno tome, zanimljivo mi je bilo kod prve tačke dnevnog reda da vidim da nema proporcionalnog zastupanja manjinskih zajednica prilikom izbora zamenika sekretara ili govorili smo i o upotrebi jezika, službene upotrebe jezika, pa hajde da vidimo šta piše u Poslovniku ovoga doma. Piše da se materijali, zapravo samo saziv za sednicu, dnevni red, može izdati i na ostalim službenim jezicima u upotrebi. Ja postavljam pitanje zašto se i materijali koji izlaze pred poslanike, na zahtev poslanika ne mogu izdati i na jezicima manjinskih zajednica. Mislim da je to sasvim u skladu sa zakonima i u duhu sa onim što predviđa i Ustav Republike Srbije, a i Statut Vojvodine.
Izdvojio bih samo još jednu temu, koja je takođe delimično pomenuta, a to je privatizacija medija.
DAMIR ZOBENICA:
Molim vas samo da obratite pažnju na vreme, pošto...
ARON ČONKA:
Dve rečenice i završavam.
DAMIR ZOBENICA:
U redu.
ARON ČONKA:
Velike štete su nastale privatizacijom manjinskih medija, naročito na lokalnom i regionalnom nivou, ali se mora istaći još jedna činjenica, koja takođe nije prisutna u Izveštaju ombudsmana, a to je takozvani pritisak, politički pritisak na manjinske medije preko nacionalnih saveta, jer određene političke opcije, naročito, hajde da kažem, najbolje poznajem situaciju u Mađarskom nacionalnom savetu, preko Mađaraskog nacionalnog saveta vrše pritisak na novine koje se izdaju na mađarskom jeziku, a finansiraju se iz sredstava budžeta Republike Srbije i Autonomne pokrajine Vojvodine i koristeći javna sredstva, zapravo pretvaraju te listove u stranačke listove i mislim da to nije primereno i da se na to treba takođe obratiti pažnja. Zahvaljujem.
2016. július 19., kedd
Néhány benyomás a Vajdaság Autonóm Tartomány negyedik üléséről
Tegnap (2016.07.18.) volt a tartományi képviselőház ülése. Érdekes volt látni hogyan nyilatkoznak és hogyan szavaznak a mostani és a valamikori koalíciós partnerek.
Talán kezdhetném a titkárhelyettesek megválasztásával. A 12 titkárságba 11 helyettest választottunk. Az eredeti javaslat szerint 10 helyettest választottunk volna, de közvetlen az ülés előtt kézhez kaptuk a javaslat módosítását amiben már 11 név volt. Igor Mirovic, a VAT kormányfője tanult a kormányválasztási ülésből és ezúttal időben rendelkezésünkre bocsájtotta a jelöltek életrajzát.
Nem szeretnék külön kitérni senkire sem, ezért csak általánosságokban kommentálnám a jelölteket. Az előerjesztések egyik jellemzője az volt, hogy a jelöltek politikai alapon lettek kiválasztva, ami talán normális is, hiszen a tartományi kormány is politikai leosztás szerint működik.
Azonban az életrajzokból kiderült, hogy a hatalmon lévő többség nem rendelkezik megfelelő szakkáderrel.
A jelöltek nagy része, kivételt képeznek az orvosi és bölcsész képzettségűek, magán egyetemeken szereztek diplomát, katonai vagy rendőrségi múlttal rendelkeznek, de akadt közöttük volt bokszoló, kétes hírű üzletember, közvállalatok szétzilálásáról elhíresült káder is.
A 11 jelöltből egyiknél sem volt feltüntetve hol született. Egyedül az iskolai végzettségük alapján lehetett kikövetkeztetni kinek milyen volt az életútja. Feltételezhető, hogy ezzel egyes jelöltek nem vajdasági gyökereit rejtették el.
És most a legfontosabbról: a 11 jelöltből csak 1 magyar volt! Más kisebbségi nem is volt az előterjesztésben, holott a szerb alkotmány a részarányos politikai képviseletről (döntéshozó és végrehajtó hatalmi ágon) regél. Természetesen ez nem zavartatta a tartományi hatalomban lévő kisebbségi pártot. Simán megszavazta, szóvá sem tette. Bort iszik, vizet prédikál elv alapján.
A másik erős benyomásom szintén az ehhez kapcsolódó kétkulacsos politizáláshoz fűződik. A tartományi ombudsman jelentését értékelve a szabadkai párt frakcióvezetője éppen a részarányos foglalkoztatásra vonatkozó elemeket emelte ki (főleg a tartományi szervekben dolgozókra vonatkozó adatokat). Pozitív elemnek tartotta és támogatásában biztosította az ombudsman intézményét.
Ezt követően a szószékhez a haladó párt (szerb koalíciós partner) frakcióvezetője jött ki, és többek között élesen bírálta az ombudsmani jelentés részarányos foglalkoztatási részét. Sületlenségnek és egyéb erős jelzőkkel minősítette, majd azt is kifogásolta hogyan merészeli bárki is a tartományi szervekben dolgozók "vérsejtjeit" számolgatni. Ennyit a koalíciós partnerről és a virágzó koalícióról, illetve a koalíciós partner elfogadottságáról.
Mégis a kétkulacsosság csúcsa az volt amikor a Vajdaság 2015-ös zárszámadását, illetve a tartományi nagyberuházási alap 2013/14-es jelentését tárgyaltuk. A haladók kitalálták azt a kommunikációs panelt, hogy azért szavazzák meg a 2015-ös zárszámadást mert nem szeretnék ha ezért a köztársasági szervek megvonnák az úgynevezett transzfer eszközöket, azaz a központi köztársasági költségvetésből érkező átutalásokat, ami nehezen elképzelhető abban a helyzetben amikor ők vannak hatalmon Belgrádban és Újvidéken is.
Ha figyelembe vesszük milyen erőteljes támadásokat folytattak az előző hatalmi felállással szemben a pénzek költése kapcsán, majd letartóztatásokat, bűnvádi feljelentéseket is intéztek ellenük, akkor mostanára csak arra a következtetésre juthatunk, hogy az mind a napi politikai célokat szolgálta, és mindeddig nem találtak, sem ők, sem az általuk irányított rendőrség, bíróság, semmilyen terhelő bizonyítékot állításaik igazolására.
Ezt nehéz volt elismerni a nagy nyilvánosság előtt, így kitalálták miért fogadják el a zárszámadást és miért nem szavazzák meg a nagyberuházási alap jelentéseit. Csakhogy a nagyberuházási alap részhalmaza annak amit a zárszámadásban elfogadtak. Arról nem is beszélve, hogy a mostani kisebbségi koalíciós partnerük tagja voltak az előző kormánynak, a nagyberuházási alapban is fontos pozíciókat töltöttek be.
Tehát ha a haladók lopót kiáltanak az előző kormányra, akkor a mostani koalíciós partnerüket is lopóknak minősítik.
De nem csak a haladók voltak ebben a tudathasadásos állapotban, hanem a szabadkai párt is. Mert ők is megszavazták a 2015-ös zárszámadást (nehogy lopók legyenek), de a nagyberuházási alap jelentéseit már nem szavazták meg. Ezek szerint Kern Imre és pártjuk közreműködése az alapban mégsem volt olyan makulátlan?
Természetesen a demokraták (DS) védték az előző kormányt és döntéseit és így egy olyan szürreális helyzet alakult ki, hogy a demokraták védték a szabadkai párt mundér becsületét, míg ők saját maguk ellen szavaztak. És ezt hívják következetes politizálásnak!
Ezek után sem a haladóknak, sem a szabadkai pártnak nincsen semmi erkölcsi joga hátrafelé mutogatni és a következetességre hivatkozni.
Talán kezdhetném a titkárhelyettesek megválasztásával. A 12 titkárságba 11 helyettest választottunk. Az eredeti javaslat szerint 10 helyettest választottunk volna, de közvetlen az ülés előtt kézhez kaptuk a javaslat módosítását amiben már 11 név volt. Igor Mirovic, a VAT kormányfője tanult a kormányválasztási ülésből és ezúttal időben rendelkezésünkre bocsájtotta a jelöltek életrajzát.
Nem szeretnék külön kitérni senkire sem, ezért csak általánosságokban kommentálnám a jelölteket. Az előerjesztések egyik jellemzője az volt, hogy a jelöltek politikai alapon lettek kiválasztva, ami talán normális is, hiszen a tartományi kormány is politikai leosztás szerint működik.
Azonban az életrajzokból kiderült, hogy a hatalmon lévő többség nem rendelkezik megfelelő szakkáderrel.
A jelöltek nagy része, kivételt képeznek az orvosi és bölcsész képzettségűek, magán egyetemeken szereztek diplomát, katonai vagy rendőrségi múlttal rendelkeznek, de akadt közöttük volt bokszoló, kétes hírű üzletember, közvállalatok szétzilálásáról elhíresült káder is.
A 11 jelöltből egyiknél sem volt feltüntetve hol született. Egyedül az iskolai végzettségük alapján lehetett kikövetkeztetni kinek milyen volt az életútja. Feltételezhető, hogy ezzel egyes jelöltek nem vajdasági gyökereit rejtették el.
És most a legfontosabbról: a 11 jelöltből csak 1 magyar volt! Más kisebbségi nem is volt az előterjesztésben, holott a szerb alkotmány a részarányos politikai képviseletről (döntéshozó és végrehajtó hatalmi ágon) regél. Természetesen ez nem zavartatta a tartományi hatalomban lévő kisebbségi pártot. Simán megszavazta, szóvá sem tette. Bort iszik, vizet prédikál elv alapján.
A másik erős benyomásom szintén az ehhez kapcsolódó kétkulacsos politizáláshoz fűződik. A tartományi ombudsman jelentését értékelve a szabadkai párt frakcióvezetője éppen a részarányos foglalkoztatásra vonatkozó elemeket emelte ki (főleg a tartományi szervekben dolgozókra vonatkozó adatokat). Pozitív elemnek tartotta és támogatásában biztosította az ombudsman intézményét.
Ezt követően a szószékhez a haladó párt (szerb koalíciós partner) frakcióvezetője jött ki, és többek között élesen bírálta az ombudsmani jelentés részarányos foglalkoztatási részét. Sületlenségnek és egyéb erős jelzőkkel minősítette, majd azt is kifogásolta hogyan merészeli bárki is a tartományi szervekben dolgozók "vérsejtjeit" számolgatni. Ennyit a koalíciós partnerről és a virágzó koalícióról, illetve a koalíciós partner elfogadottságáról.
Mégis a kétkulacsosság csúcsa az volt amikor a Vajdaság 2015-ös zárszámadását, illetve a tartományi nagyberuházási alap 2013/14-es jelentését tárgyaltuk. A haladók kitalálták azt a kommunikációs panelt, hogy azért szavazzák meg a 2015-ös zárszámadást mert nem szeretnék ha ezért a köztársasági szervek megvonnák az úgynevezett transzfer eszközöket, azaz a központi köztársasági költségvetésből érkező átutalásokat, ami nehezen elképzelhető abban a helyzetben amikor ők vannak hatalmon Belgrádban és Újvidéken is.
Ha figyelembe vesszük milyen erőteljes támadásokat folytattak az előző hatalmi felállással szemben a pénzek költése kapcsán, majd letartóztatásokat, bűnvádi feljelentéseket is intéztek ellenük, akkor mostanára csak arra a következtetésre juthatunk, hogy az mind a napi politikai célokat szolgálta, és mindeddig nem találtak, sem ők, sem az általuk irányított rendőrség, bíróság, semmilyen terhelő bizonyítékot állításaik igazolására.
Ezt nehéz volt elismerni a nagy nyilvánosság előtt, így kitalálták miért fogadják el a zárszámadást és miért nem szavazzák meg a nagyberuházási alap jelentéseit. Csakhogy a nagyberuházási alap részhalmaza annak amit a zárszámadásban elfogadtak. Arról nem is beszélve, hogy a mostani kisebbségi koalíciós partnerük tagja voltak az előző kormánynak, a nagyberuházási alapban is fontos pozíciókat töltöttek be.
Tehát ha a haladók lopót kiáltanak az előző kormányra, akkor a mostani koalíciós partnerüket is lopóknak minősítik.
De nem csak a haladók voltak ebben a tudathasadásos állapotban, hanem a szabadkai párt is. Mert ők is megszavazták a 2015-ös zárszámadást (nehogy lopók legyenek), de a nagyberuházási alap jelentéseit már nem szavazták meg. Ezek szerint Kern Imre és pártjuk közreműködése az alapban mégsem volt olyan makulátlan?
Természetesen a demokraták (DS) védték az előző kormányt és döntéseit és így egy olyan szürreális helyzet alakult ki, hogy a demokraták védték a szabadkai párt mundér becsületét, míg ők saját maguk ellen szavaztak. És ezt hívják következetes politizálásnak!
Ezek után sem a haladóknak, sem a szabadkai pártnak nincsen semmi erkölcsi joga hátrafelé mutogatni és a következetességre hivatkozni.
2016. június 28., kedd
Első felszólalásom a vajdasági parlamentben. Téma: az új tartományi kormány megválasztása (kivonat a gyorsírásos jegyzetekből, szerb nyelven)
IX/ВМ
АРОН ЧОНКА:
Захваљујем,
господине председниче.
Ја бих
желео да апелујем на Вас да уведете мало реда приликом ословљавања на овој
Скупштини, јер поред константног рекламирања Пословника, члана 96. прекршени су
и они чланови које се односе на то да једни о другима треба да говоримо са
уважавањем и мислим да бисте требали на то да обратите пажњу и, ако треба, онда
да користите инструменте који су у Вашим рукама.
Господин
Корхец је већ најавио у свом излагању да ће Демократска заједница војвођанских
Мађара и Мађарски покрет бити уздржани приликом гласања. Ја бих желео у име
Демократске заједнице војвођанских Мађара да изнесем своје виђење нашег става,
што бих започео тиме смо ми као посланици који немамо одборничку групу у неком
незавидном положају и да смо неинформисани по много чему. Зато бих апеловао на Вас,
господине председниче, пошто по Пословнику Ви сте дужни да одржавате
комуникацију са посланичким групама, да одступите мало од тог дела Пословника и
да ту неку врсту комуникације проширите мало и на оне који формално немају
посланичку групу, али су заинтересовани за то да учествују у раду Скупштине
Војводине. Зашто кажем то да смо неинформисани? Па ево….
ИШТВАН
ПАСТОР:
Господине
Чонка, не разговарамо сада о мени и комуникацији између Вас и мене….
АРОН ЧОНКА:
Говоримо
о томе о једном начину рада…
ИШТВАН
ПАСТОР:
Не, разговарамо практично о избору Покрајинске
владе, па бих Вас молио да се усредсредите …
АРОН ЧОНКА:
Да би изабрали на квалитетан начин
Владу, морамо да имамо све информације на располагању, ако се слажете са тим.
Ја само говорим о томе чији је задатак то да уради.
Неко од претходних говорника је ту у овој сали
говорио о томе да се не бира сваки дан Влада Војводине и ја се са том
констатацијом у потпуности слажем. Због тога сматрам да ова журба у којој смо
сада сви ту присутни, није добра и да не даје прави начин избору ове Владе.
Такође сматрам да је и то један од пропуста, на неки начин, од господина
Мировића да нам није ставио на располагање биографије кандидата за састав нове
Покрајинске владе. Ми бисмо желели да се упознамо са тиме, делимично познајемо
неке чланове који су предложени, али мислим да би било људски и уљудно да
добијемо те информације на располагање.
Ако бисмо говорили о самом излагању господина
Мировића, желим да се придружим констатацији господина Корхеца да су проблеми
правилно препознати, са свим оним неким мањим допунама на које је и он указао.
Међутим, ако бисмо то превели на један језик, рецимо једне СВОТ анализе, онда
можемо да кажемо да смо препознали проблеме, али да не говоримо о томе које су
наше даље мере које желимо да предузмемо и како желимо да постигнемо, које
механизме желимо да користимо да бисмо постигли неке позитивне резултате.
Мислим да је то највећа мањкавост излагања господина Мировића.
Због тога, а и оног дела који се односи само,
пошто смо ми као Демократска заједница војвођанских Мађара изразито мањинска
странка, сматрам да део излагања који се односи на остваривање права
националних заједница, није у довољној мери присутан у програму, наведене су
неке, 'ајде да кажемо паушалне идеје шта
би требало да се уради по том неком питању, али заиста сматрам да то заслужује
много више пажње, ако је већ то један угаони стуб политике која ће се водити у
наредном периоду. Ја сам записао, фактички, три реченице у излагању господина
Мировића се односе на мањинску проблематику. И ништа више. Три реченице. Ја се
надам да у неком будућем периоду ће ове три реченице да се продуже и да ће
добити заслужено своје место у пракси и да ће се у пракси показати да постоји
могућност да побољшамо положај и остваривање права националних заједница.
На крају, желео бих да скренем пажњу само на
још једну идеју, на нешто што би требало такође да се узме у обзир, ако желимо
да побољшамо равномерни регионални развој свих нас овде у Војводини. Радује ме
то да смо говорили о ауто-путу, обилазница око Новог Сада, Суботица, да смо
причали и о Банатској магистрали, али не смемо заборавити ни Потисје које ни у
ком случају није повезано путном мрежом у довољној мери ни са једним ауто-путем
или путем који се планира. Због тога бих, и то је неки мој предлог, да се узме
у обзир и остваривање једног другачијег повезивања, а то је правац од Осјека
према Темишвару, значи да се премости простор између предвиђена два дела
ауто-пута, како би Потисје ушло у крвну мрежу Војводине.
2016. május 11., szerda
Potápi tévedésben van
Mosolyogva
olvasom mit nyilatkozgat Magyarországon
a Biztos Pont elnöke. Miután a rossz választási
eredmények miatt lemondta vajdasági
sajtótájékoztatóját, közpénzen guruló autójába pattant és elsietett Budapestre
magyarázkodni, hogyan is lehetséges 50 milliárd forint, meg Bayer-Szíjjártó-Orbán-Potápi hátszéllel ekkorát bukni.
Vallomásából
kiderült mindennek mi vagyunk az okozói.
Okfejtése szerint azért kaptak olyan kevés szavazatot köztársasági szinten (egyetlen indulóként, és
az egyetlen igaz magyarok pártja!) mert mi arra hívtuk fel a magyar
választókat, hogy a demokratikus politikai erőkre szavazzanak (az elnök úr ezt
félremagyarázza azt állítván arra hívtuk
fel a vajdasági magyarokat szavazzanak a DS-re, kizárván saját pártját és koalíciós partnereit a demokratikus erők köréből-
sic! Vagy ez már a tudatalatti?), meg azért mert az utóbbi két évben 15000-en elmentek
külföldre.
Ez
valóban egyedi megközelítése a dolgoknak, amivel csak az a baj, hogy nem fedi a
valóságot. Először is a választási bukást saját maguknak
/ magának köszönheti mindazzal amit tettek vagy nem tettek meg az utóbbi
években. Pedig lehetőségük lett volna mert minden szinten hatalmon voltak.
Másodsorban, hogyan tudna egy kis párt meg a galambászok egyesülete ekkora szavazatvesztést okozni az igaz vajdasági
magyarok egyetlen pártjának? Vagy netán a VMDK-MM koalíció mégsem olyan
súlytalan mint ahogyan azt elnök úr állította?
A
másik nyilvánvaló ferdítés az elvándorlás miatti veszteség. Először is honnan
jutott ehhez az adathoz? A szerbiai
titkos rendőrségtől?
Másodsorban,
egy ilyen adattal való kérkedés - véleményem szerint- enyhe nagyképűségre utal.
Vagy az elnök úr tényleg azt gondolja, hogy az a 15000 ember aki állítása
szerint elhagyta a Vajdaságot az utóbbi két évben az mind szavazati joggal bíró vajdasági magyar
ember (gyerek közöttük nincs!), és mind a 15000 az egyetlen igaz magyar párt
szavazója?
És
mi van azzal a plusz 5000 emberrel? Hiszen 20.000-es szavazatvesztésről
beszélünk! Vagy ismét rossz a matek? Mint az "ellopott" 30.000
szavazatnál?
Az elmélet kedvéért, mondjuk azt, tényleg így van. Mit tett/tettek ellene? A
kampányban egy szót sem szóltak az elvándorlásról. Eszébe jutott-e elnök úrnak,
hogy ezek az emberek miért is mentek el?
Netán azért mert olyan jól végezték munkájukat a köztársasági kormányban, hogy
miattuk külföldre kényszerültek? Vagy nem éreznek semmilyen felelősséget?
Valószínű,
hogy nem mert a tartományi és az önkormányzati szinten történő zsugorodásért is
minket tart felelősnek. Hirtelenjéből azt találta ki, hogy mi valójában azért
kaptunk ilyen sok szavazatot mert Fidesz
és magyarellenesek vagyunk! A jelek szerint ezt a rágalmat el is hitette az
államtitkár úrral! Csodás!
De akkor mivel magyarázza / magyarázzák azt
a tömérdek szavazatot amit a délvidéki
magyar állampolgárok adtak a Fidesznek? Vagy éppenséggel azt, hogy a VMDK-MM
listáira ugyanazok a délvidéki magyarok szavaztak akik a Fideszre is szavaznak?
Nem érzékelnek ebben némi logikátlanságot? Vagy a paraszti logika ebben az
esetben nem számít?
Sebaj! Az a fő, hogy fejlődünk! Mert az elnök
úr itt nem állt meg! De nem ám!
Törpepárt,
nemzetárulók, Soros bérencek, balliberálisok, szélsőséges elemek, radikális
jobbszélsők, Jobbikos bérencek, balliberális politikai képződmény és egyéb
hasonlóan megmosolyogtató jelzők után, mára már szerbiai magyar-horvát párt lettünk. Szerinte
mi amolyan felvidéki recept alapján készült délvidéki Híd-Most multikulti
csapat vagyunk.
Lejáratási kísérletnek nem rossz, csak az a
baj, hogy az elnök úr elfelejt valamit.
Például
azt, hogy a VMDK-nak, de az MM-nek sincs belgrádi alapszervezete, a VMDK nem tagosít
szerbeket, ennek megfelelően a (elbuktatott) köztársasági listánkon, nem lehetett
találkozni belgrádi szerb nevekkel. Mindezt elnök úr már nem mondhatja el saját
pártjáról.
Igazmondás
közben elnök urat még az az aprócska dolog sem zavarja, hogy a VMDK, de a MM is
a Magyar Nemzeti Tanácsban képviselőkkel
rendelkezik. És ezt az egész világ tudja. Még Budapesten is.
Akkor
most hogyan is állunk a "hidasodással"? Nagyon szeretném ha erre is választ kapnánk. Mondjuk
Budapesten a Nemzeti Összetartozás Bizottságának ülésén.
2016. március 2., szerda
Hol tart a szerbiai vagyon-visszaszármaztatás?
Hol
tart a szerbiai vagyon-visszaszármaztatás?
A
közelmúltban már többször is beszéltem arról hol is tart a
szerbiai vagyon-visszaszármaztatás. Felszólalásaimban
rendszeresen arról számoltam be milyen nagy a lemaradás és milyen
vontatottan működik, valójában nem működik, az a gyakorlatban.
Beszéltem arról is milyen nagy átverés az az állítás, hogy a
vajdasági magyar érdekképviselet hatalmas sikert ért el a
rehabilitációs és a vagyon-visszaszármaztatás esetében. Konkrét
adatokat, bírósági döntések számát mutattam be egy-egy
nyilvános felszólalásomban. Ezekről a tényekről nem igazán
szeretnek tudomást venni azok akik ezt megfelelő fórumokon szóvá
tudnák tenni Belgrád-Budapest-Brüsszel viszonylatban. Pedig most
nagy szükség volna rá!
Mert
úgy néz ki Szerbia továbbra is cinkos lapokkal játszik. Bár ez
EU út vállalásával elfogadta a vagyon-visszaszármaztatás
kötelezettségét, a gyakorlatban megtesz mindent annak érdekében,
hogy erre ne kerüljön sor. Húzza az időt és görgeti maga előtt
a valós kárpótlás kezdetét. Először a rehabilitációs és
vagyon-visszaszármaztatás rendelkezéseinek ellentmondásai és
elkésett alkalmazása miatt sok embert kizártak a kárpótlásból
(különösen Csúrog-Zsablya-Mozsor magyarjainak esetében),
másodszor elhalasztották az anyagi kárpótlás kifizetésének
kezdetét, és harmadsorra a földtörvény módosításával
teljesen felülírták a természetbeni és a földcsere alapon
történő vagyon-visszaszármaztatást.
Talán említenem sem kell,
ehhez a szerb kormányban ülő magyarjaink is hozzájárultak.
Mintha elfelejtették volna, hogy elsősorban a közösségünk és
nem a szerb állam érdekeit kellene, hogy képviseljék.
Ilyen
szempontból üdítően hatott a 2016-02-29-i VRTV Napjaink
c.műsorban bemutatott riport. Kellő részletességgel, több félt
megszólító, akár kordokumentumnak is megfelelő tájékoztatást
kaphatott az ez iránt érdeklődő néző.
Ezért
mindenkinek aki a blogomra látogat, azt merem ajánlani nézze meg
ezt a mindössze húsz perces videót.
2016. február 26., péntek
A Magyar Nemzeti Tanács a délvidéki magyar sajtó teljes elfojtására készül
A Vajdasági Magyarok Demokratikus Közössége felszólítja a Magyar Nemzeti Tanács kisebbségpárti többségét, hogy a MNT 15-ik rendes ülésén ne szavazza meg azokat a kádermegoldásokat, amelyek a délvidéki magyar sajtó teljes elfojtására irányulnak.
A VMDK közleményének teljes szövege:
2016. február 16., kedd
2016. február 9., kedd
2016. január 22., péntek
Nicsak ki beszél a magyar szavazatok szétforgácsolásáról!
Ma reggel olvasom a Magyar Szó cikkét ahol a magyar szavazatok szétforgácsolásáról esik szó.
Nem tehetek róla de egyből megfogalmazódik bennem a gondolat: nicsak ki beszél a magyar szavazatok szétforgácsolásáról!
Ismételten kettős beszédet alkalmazva az említi a szavazatok szétforgácsolódását aki képtelen más magyar előjelű pártokkal, civil szervezetekkel összefogni és így maximalizálni a vajdasági magyar szavazatokat.
Kirekeszt, címkéz, nem képes az egyenes és egyenlő alapokon nyugvó párbeszédre.
Szerecsenmosdatásának köszönve "beengedte" a haladókat a magyar szavazók körébe, sőt egyes helyeken pártjának tagjai építik fel az SNS alapszervezetét.
Akkor most ki is "árulja el a megfogalmazott nemzeti érdeket" ?
Nem tehetek róla de egyből megfogalmazódik bennem a gondolat: nicsak ki beszél a magyar szavazatok szétforgácsolásáról!
Ismételten kettős beszédet alkalmazva az említi a szavazatok szétforgácsolódását aki képtelen más magyar előjelű pártokkal, civil szervezetekkel összefogni és így maximalizálni a vajdasági magyar szavazatokat.
Kirekeszt, címkéz, nem képes az egyenes és egyenlő alapokon nyugvó párbeszédre.
Szerecsenmosdatásának köszönve "beengedte" a haladókat a magyar szavazók körébe, sőt egyes helyeken pártjának tagjai építik fel az SNS alapszervezetét.
Akkor most ki is "árulja el a megfogalmazott nemzeti érdeket" ?
2016. január 21., csütörtök
Mit dönt Csorba Béla és a VMDP?
Az újvidéki TV is megszólított a szabadkai tanácskozás kapcsán. Elmondtam miért maradtam távol és feltettem a kérdést mit fog dönteni a VMDP? Hiszen a napokban közös közleményben kifejeztük szándékunkat az együttes indulásról a tartományi választásokon.
Nézd meg a videót!
Nézd meg a videót!
2016. január 20., szerda
Pásztor István és a VMSZ nem őszinte ezért nem lesz magyar összefogás a Vajdaságban. Miért is maradtam távol a magyar pártok találkozójáról?
A minap tartották Szabadkán a vajdasági magyar pártok találkozóját. Autóm meghibásodása miatt nem tudtam jelen lenni. Az esetet jelentettem a házigazdáknak. Ezt használta ki Pásztor István hamisságok terjesztésére. Az esetről nyilatkoztam a Szabadkai Rádiónak. Kattints a linkre és hallgassad meg az egészet!
Nyilatkozatom
Szövegben:
A Vajdasági Magyarok Demokratikus Közössége továbbra is nyitott az együttműködésre, de csak az egyenes és egyenlő alapokon folytatott párbeszédet tudja elfogadni – reagált Pásztor István kijelentésére Csonka Áron, a VMDK elnöke. Csonka elmondta: a műszaki meghibásodásról telefonon értesítette a VMSZ irodavezetőjét. Véleménye szerint az is elvárható, hogy telefonszámát Pásztor István is tudja és adott esetben ő hívja fel. Csonka Áron kiemelte, a tegnapi találkozó időpontját is megváltoztatták, és mialatt Pásztor István megbeszélésre hívta őt, a VMSZ alelnöke, valamint a párt ifjúsági és egyébb fórumai lejárató kampányt indítottak ellene. A VMDK elnöke szerint, ha valós szándék van a párbeszédre akkor ilyesmi nem történhet meg.
(forrás Szabadkai Rádió)
Nyilatkozatom
Szövegben:
A Vajdasági Magyarok Demokratikus Közössége továbbra is nyitott az együttműködésre, de csak az egyenes és egyenlő alapokon folytatott párbeszédet tudja elfogadni – reagált Pásztor István kijelentésére Csonka Áron, a VMDK elnöke. Csonka elmondta: a műszaki meghibásodásról telefonon értesítette a VMSZ irodavezetőjét. Véleménye szerint az is elvárható, hogy telefonszámát Pásztor István is tudja és adott esetben ő hívja fel. Csonka Áron kiemelte, a tegnapi találkozó időpontját is megváltoztatták, és mialatt Pásztor István megbeszélésre hívta őt, a VMSZ alelnöke, valamint a párt ifjúsági és egyébb fórumai lejárató kampányt indítottak ellene. A VMDK elnöke szerint, ha valós szándék van a párbeszédre akkor ilyesmi nem történhet meg.
(forrás Szabadkai Rádió)